سخنگو و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران، برنامه‌های شهرداری تهران برای عزدارای‌های پیش رو را تشریح کرد.

عبدالمطهر محمدخانی

به گزارش همشهری آنلاین، عبدالمطهر محمدخانی، سخنگو و رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران درباره رویدادهای مذهبی برگزار شده در محرم و صفر امسال اعلام کرد: ۵ رویداد مهم فرهنگی و مذهبی در تهران اجرا شده و مورد استقبال شهروندان قرار گرفته است.

وی افزود: اجرای تم پارک سزمین تمدن‌ها در برج میلاد، رویداد محرم شهر در میدان آزادی، رویداد تکیه ملت در ورزشگاه شیرودی، دوره آرمانی‌شو در مساجد و در نهایت اجتماع اربعینی‌ها در میدان آزادی از برنامه‌های این دو ماه بود.

محمدخانی درباره جزئیات اجرای تم پارک سزمین تمدن‌ها در برج میلاد بیان کرد: این تم پارک در قالب دکور تاریخی هر کشور به اجرا در آمد. در این نمایشگاه آیین، تاریخ، آداب‌ و رسوم و سمبل کشورهای حوزه مقاومت به مخاطبان معرفی شد. همچنین با توجه به اینکه احداث تم پارک قدمتی ۸۰ ساله در جهان دارد، مجموعه سرزمین تمدن‌ها با حضور ۶۰ متخصص در قالب ۸ کارگروه متناسب با فرهنگ داخلی در پایتخت به اجرا در آمد.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تهران با اشاره به برگزاری رویداد محرم شهر در میدان آزادی اظهار کرد: رویداد محرم شهر از سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۴۰۳ برای دومین سال در میدان آزادی اجرا شد تا بتواند به شهروندان خدمات مختلفی در حوزه پیاده‌روی اربعین ارائه کند و خدماتی از جمله دریافت گذرنامه، ارز اربعین، فروش ملزومات مورد نیاز سفر و... و. در محرم شهر ارائه شد. همچنین پذیرایی و اجرای برنامه‌های فرهنگی برای تمام مخاطبان در رده‌های سنی مختلف نیز صورت می‌گیرد.

محمدخانی درباره رویداد تکیه ملت در ورزشگاه شیرودی خاطرنشان کرد: همزمان با یکصد و سی ششمین پویش امید و افتخار، سوگواره آئینی هنری «تکیه ملت» با حضور شهردار تهران در ورزشگاه شهید شیرودی آغاز شد و هنرمندان مختلفی مانند سالار عقیلی با اجرای کنسرت نمایش مذهبی و... و. به سوگواری اباعبدالله پرداختند.

آرمانی شو، اتصال مسجد به مدرسه و ایجاد نشاط

سخنگوی شهرداری تهران ضمن اشاره به دوره آرمانی شو که در مساجد منتخب اجرا شده است، یادآور شد: هدف از برگزاری این برنامه‌ تابستانه اتصال مسجد به مدرسه و نشاط آفرینی برای نوجوانان است. در این برنامه آموزش‌هایی حول محور ارتقاء مهارت‌های زندگی و سواد رسانه‌ای، افزایش نشاط، استعدادیابی نوجوانان، پایگاه‌های قرآنی در مساجد، احیای جلسات قرآنی برای نوجوانان گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال مورد توجه قرار داشت.

وی با بیان اینکه مراسم «اجتماع اربعینی‌ها» همراه با آیین بدرقه زائران اربعین روز پنجشنبه ۲۵ مردادماه در محرم شهر میدان آزادی برگزار شد، گفت: برای چهارمین سال است که مراسم بدرقه اربعینی‌ها برگزار می‌شود. امسال با شکوه‌تر از سال‌های گذشته با حضور حجت‌الاسلام شهاب مرادی به عنوان سخنران و آقایان سید مجید بنی فاطمه، نریمان پناهی، حسین سیب سرخی، محمد فصولی، محمد حسین پویان فر، امین قدیم و محمدرضا نوشه ور به عنوان مداح به سوگواری پرداختند.

محمدخانی در پایان ضمن قدردانی از زحمات همکاران در شهرداری تهران تصریح کرد: مدیریت شهری تلاش کرده است تا با برگزاری رویدادها و مراسم‌های مختلف در مدت حال و هوای شهروندان را حسینی کند و در نهایت با بدرقه زائران اربعین خاتمه یابد.

کد خبر 875104

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha